Notícies publicades el mes: ◊ febrer, 2008 ◊

Programa de l’assemblea de Valls
divendres, 29 febrer 2008 | Font: Federació

Emblema de la Federació

Adjuntem el programa de l’Assemblea General Ordinària a celebrar a Valls aquest diumenge 3 de març de 2008, amb les instruccions per arribar-hi i els horaris.

Programa assemblea

Plànol de Valls

Recordeu que per a participar al dinar de germanor cal inscriure’s trucant al telèfon 977 606 052 (Josep Gil).

Clasificat com a: Ferrocarril  | Deixa un comentari
Conferència: “Pla tren 2014″
divendres, 29 febrer 2008 | Font: Federació

Logo AAFCBDissabte 15 de març de 2008 a les 19 hores, a la Sala d’Actes de l’Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona i dins del Fòrum Carril, es celebrarà la conferència que porta per títol “Pla tren 2014”, a càrrec del Sr. Ricard Riol, president de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic – PTP.

Entrada gratuïta

Organitza:

Associació d’Amics del Ferrocarril de Barcelona
Carrer Ocata, s/n, junt oficines RENFE – Ala Sur de l’Estació de França – Barcelona

Accés amb transport públic:
Autobús: TMB 14,17,19,36,39,40,45,51,57,59,64,120 i 157, TUSGSAL B25
Metro: L-4 groga
Renfe: Estació de França, C-10
Telèfon: 933105297, dimarts, dijous, divendres i dissabtes de 18:00 a 21:00
Web: www.aafcb.org, e-mail: biblioteca@aafcb.org

Clasificat com a: Activitats, Federació  | Deixa un comentari
Exposició de pintures sobre el ferrocarril
divendres, 29 febrer 2008 | Font: Federació

PinturaDes del passat 26 de febrer i fins al 29 de març, a la galeria Carme Espinet de Barcelona -al carrer Balmes, 86- s’hi pot trobar una exposició de quadres del pintor Sergio Calleja sobre indrets ferroviaris d’arreu del món.

Podeu veure alguns dels quadres exposats al web de l’autor: http://www.baowup.com/sergiocalleja/trains.html

Clasificat com a: Ferrocarril  | Deixa un comentari

Tren d'Arganda

Hem rebut aquesta comunicació del Centro de Iniciativas Ferroviarias Vapor Madrid (CIFVM) relativa a l’inici de la temporada de viatges de la primavera al Museu i Tren d’Arganda.

El próximo domingo 2 de Marzo comenzamos la nueva temporada de Primavera. Por ello, adjuntamos este sencillo plano/horario en fichero anexo (cifvm-horaris-2008.doc), en el que figuran los horarios de salida de nuestros trenes y la forma de llagar hasta las instalaciones. Confiando en que será de vuestro interés os rogamos lo imprimais y mostreis en el tablón de anuncios de vuestro local social. También podéis reenviar éste correo a socios y amigos que puedan estar interesados.

Como ya sabréis, estamos funcionando con una locomotora fabricada en 1925; la única que funciona a base de carbón en la comunidad de Madrid y sus alrededores, que arrastra diversos vagones de la época, restaurados y acondicionados.

Con éste tren cruzamos el rio Jarama por un largo puente metálico, y llegamos a la Laguna del Campillo atravesando parajes de gran interés medioambiental.

Puntualmente, la locomotora de vapor podría ser sustituida por otra diesel por motivos insalvables como avería o riesgo de incendio.

Igualmente os invitamos a visitar nuestra página web www.vapormadrid.com recientemente actualizada.

Esperando contar pronto con vuestra visita, recibid un afectuoso saludo.

CENTRO DE INICIATIVAS FERROVIARIAS VAPOR MADRID
(C.I..F.V.M.).- Vocalía de Relaciones Externas.

Clasificat com a: Activitats, Ferrocarril  | Deixa un comentari
Assemblea General de la F.C.A.F. 2008
dimarts, 26 febrer 2008 | Font: Federació

Emblema de la FederacióLogo Valls



El Secretari de la FCAF, en nom del President, convoca pel proper DIUMENGE 2 DE MARÇ DE 2008 a Valls l’Assemblea General Ordinària de la FCAF.

(més…)

Clasificat com a: Federació  | Deixa un comentari

Logo Museu VilanovaAquest dijous 28 de febrer, a partir de les 18 hores, a la Sala Audiovisual del museu, conferència:
Recorregut pels Museus anglosaxons del transport,
a càrrec de la directora del museu Pilar García.
Us hi esperem!

Clasificat com a: Activitats, Federació  | Deixa un comentari

Estació de La SagreraCorsan-Corviam, Acciona i Copcisa guanyen el concurs de les obres

Adif, entitat pública empresarial adscrita al Ministeri de Foment, ha acordat l’adjudicació de les obres de construcció de la plataforma de via del tram Sagrera-Nus de la Trinitat de la línia d’alta velocitat Madrid-Barcelona-frontera francesa.

Les obres tenen un pressupost total d’adjudicació que puja a 245.370.757,96 euros.

Aquest tram es divideix en dos sectors, el de la Sagrera i el de Sant Andreu.

El sector de la Sagrera s’ha adjudicat a l’empresa Corsán-Corviam Construcción SA, amb un pressupost de 67.945.883,15 euros i un termini d’execució de dinou mesos.

El sector Sant Andreu s’ha adjudicat a la Unión Temporal de Empresas (UTE), formada per les companyies Acciona Infraestructuras SA i Copicsa SA, amb un import de 177.424.874,81 euros i un termini d’execució de 28 mesos. (més…)

Clasificat com a: Ferrocarril  | Deixa un comentari
Entra en servei l’AVE entre Barcelona i Madrid
dimecres, 20 febrer 2008 | Font: Premsa

ave-bcn-mad.jpgEl primer AVE arriba a Barcelona cinc minuts abans de l’hora prevista

El primer tren d’alta velocitat AVE ha sortit de l’estació de Sants en direcció a Madrid ben puntual, a les 6 h, i ha estrenat de manera oficial la línia d’alta velocitat que des d’aquest dimecres, 20 de febrer, enllaça Barcelona amb Madrid.

A la mateixa hora, però a l’estació de Puerta de Atocha de Madrid, també sortia el primer tren AVE model Siemens S-103 en direcció a Barcelona, que també ha començat el trajecte a l’hora prevista.

(més…)

Clasificat com a: Ferrocarril  | Deixa un comentari

ARMFGarrafetaDesprès de quasi un any de paralització, el proper dia 29 de març organitzem un viatge obert a tots els nostres amics i simpatitzants, a Cervera de Segarra.

La Composició estarà formada per la garrafeta i els 6000.

Per a mes informació consulteu la nostra pàgina Web: http://www.armf.net o al tel: 973 216 441

Us hi esperem.
ARMF

La demanda per al nou servei de la companyia ha estat pràcticament idèntica a les dues ciutats

Renfe ha venut a través d’Internet 13.956 bitllets per al nou AVE que unirà Barcelona i Madrid a partir del proper 20 de febrer.

(més…)

Clasificat com a: Ferrocarril  | Deixa un comentari
La Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril és membre del MOROP MOROP