El proper dijous 26 de gener de 2017 a les 18.30h es durà a terme la conferència “Desconnectats, el per què de la desconnexió dels trens de l’Ebre” a la seu dels EIC, Via Laietana, 39, 5a planta.

Inscripcions per a col·legiats/associats i per al públic en general.

Vint anys després del primer viatge entre Barcelona i Mataró, el 21 de juliol de 1868 es va realitzar el primer trajecte per tren entre València i Barcelona. Un mes abans s’havia culminat la línia amb la construcció del pont sobre l’Ebre a Tortosa. Tortosa havia jugat totes les seves influències a la Cort madrilenya per tenir l’estació de tren a tocar de la ciutat. Es percebia el tren com un factor de progrés que serviria per estimular l’economia i els intercanvis.

El 1987, el Consell de Ministres va aprovar el Pla de transport ferroviari, un projecte de modernització que apostava per una infraestructura ferroviària mixta de passatgers i mercaderies de velocitat alta (200-250 km/h). Entre el conjunt d’accions arreu de l’Estat, el Pla recollia el desdoblament de la totalitat de la via fèrria entre València i Barcelona. Tanmateix, quasi 150 anys després del primer trajecte en tren, aquesta línia comprèn encara un tram de via única entre Vandellòs i Tarragona.

Durant la xerrada s’explicarà el per què de Desconnectats, un documental que pretén fer pedagogia de la necessitat, la utilitat i les potencialitats del tren. Alhora que es recordaran els trens de l’Ebre (el de la Val de Zafán, el de Barcelona a València, el de Barcelona a Saragossa o el carrilet de Tortosa a La Cava) i, de pas, la història del ferrocarril a Catalunya. De la mà de Germà Bel i d¿altres especialistes, s’abordaran els debats sobre l’actual model d’infraestructures, per plantejar el model desitjat que passa per conciliar la mobilitat sostenible amb el desplegament del Corredor Mediterrani.

La ponència serà presentada per Antoni Royo (Tortosa, 1969). És consultor en cooperació internacional per al desenvolupament i gestor cultural. Ha estudiat Empresarials i Turisme (UB), DEA en Societats Llatinoamericanes (Universitat de París III) i Mestria en Geografia Centreamericana (Universitat de Costa Rica). Ha viscut 10 anys a l’estranger (França, Turquia i Costa Rica).


Els comentaris estan deshabilitats.

  • Entrades per mes

  • Categories

  • Respecte als Drets d’Autor

    Podria ser que alguna de les imatges de la web sigui propietat d’algú. Si veieu una foto vostre us demanem ens ho feu saber per que puguem identificar-la o suprimir-la si no voleu que sigui publicada. Els autors que s’oposin a la publicació de les seves obres les poden fer retirar per una simple demanda mitjançant el Formulari de Contacte

  • FCAF

    La Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril representa avui més de cinquanta associacions que agrupen més de tres mil aficionats. En la funció de les tasques que li són inherents, la federació coordina les activitats conjuntes dels seus membres, tot potenciant la mútua comunicació i col·laboració.

  • __________________

    També són objectius de la Federació fomentar la presència del ferrocarril en la societat, prestant assessorament a aquelles persones i organismes que ho sol·liciten.