Aquest dijous 23 de febrer de 2017 a les 18:30 es durà a terme a la seu dels EIC, Via Laietana, 39, 5a planta de Barcelona una xerrada sobre la història constructiva de la infraestructura de la Xarxa del Ferrocarril Metropolità de Barcelona, a càrrec d’Ignasi Patón Susín, responsable de desenvolupament d’Infraestructura de TMB.

Els primers trams de la xarxa del Ferrocarril Metropolità de Barcelona es van inaugurar l’any 1924. Actualment estem en fase de proves per a la posada en servei d’un nou tram de la L10. Per tant, els diferents elements que constitueixen la infraestructura del metro són resultat d’un segle d’història constructiva.

Farem un repàs de les característiques i tipologies d’aquests elements (túnels, estacions, tallers i ponts) i de la història dels mètodes i tècniques constructives emprats en la seva execució.

Aquest coneixement de les característiques de la infraestructura no nomes té un interès històric. La funcionalitat d’aquests elements és tan important com la de la resta dels sistemes per tal d’assegurar que el servei de metro es pugui prestar amb les condicions adequades de seguretat.

En aquest sentit, posarem de manifest que els elements de la infraestructura, sigui quina sigui la seva naturalesa i utilització, pateixen en el temps una evolució que condueix, generalment, a una disminució de les seves prestacions. Aquesta evolució, que es troba condicionada tant per decisions de la fase de projecte, com per actuacions realitzades durant la construcció o durant l’explotació, implica que es necessari dur a terme una “Gestió del manteniment dels elements de la infraestructura” de forma anàloga al manteniment de la resta de sistemes ferroviaris.

Inscripcions col·legiats/associats Inscripció general


Els comentaris estan deshabilitats.

  • Entrades per mes

  • Categories

  • Respecte als Drets d’Autor

    Podria ser que alguna de les imatges de la web sigui propietat d’algú. Si veieu una foto vostre us demanem ens ho feu saber per que puguem identificar-la o suprimir-la si no voleu que sigui publicada. Els autors que s’oposin a la publicació de les seves obres les poden fer retirar per una simple demanda mitjançant el Formulari de Contacte

  • FCAF

    La Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril representa avui més de cinquanta associacions que agrupen més de tres mil aficionats. En la funció de les tasques que li són inherents, la federació coordina les activitats conjuntes dels seus membres, tot potenciant la mútua comunicació i col·laboració.

  • __________________

    També són objectius de la Federació fomentar la presència del ferrocarril en la societat, prestant assessorament a aquelles persones i organismes que ho sol·liciten.