Article sobre la locomotora 2300 de la Norfolk & Western

Hem considerat adient recuperar un article aparegut ja fa més de 50 anys a la revista MECÁNICA POPULAR, traduït al castellà en la seva edició de març del 1955.

Locomotora 2300 de la Norfolk & Western

A l’article, en un triomfalista to nord-americà del anys cinquanta, s’exposa una de les creacions del final de la vida de la tracció a vapor a aquell país. La locomotora protagonista de l’article va estar dissenyada per la companyia Norfolk & Western —famosa per fabricar-se ella mateixa les seves locomotores de vapor al tallers de la companyia a Roanoke, Virginia— i fou construïda amb la col·laboració de Baldwin-Lima-Hamilton, Westinghouse, i Babcock & Wilcox.

Aquesta locomotora tenia la vocació de continuar amb el carbó com a combustible, adequant això sí la tecnologia de la locomotora al seus temps. El carbó era la principal matèria transportada pel ferrocarril Norfolk & Western, i el combustible més barat de que disposava, i la companya es va resistir fins al final a adoptar la tracció dièsel per aquest motiu.

La locomotora resultat va ser molt més pesant, llarga i potent que la mítica Big Boy de la Union Pacific, i tot i que va estar en servei a la companya fins a l’any 1958, al ser construït només l’exemplar prototipus i no haver-se produït en sèrie, mai va ser considerada com a la creació més gran de la industria ferroviària.

Us deixem amb el text original de l’article, un cop traduït al català.

ESTÀ EL CAVALL DE FERRO CRIDAT A DESAPARÈIXER?