Ibertren anuncia les unitats UT 300 en H0

Ibertren anuncia per a aquest any 2010 les unitats de tren UT 300 de RENFE (exNORTE) de la primera sèrie.

Les unitats estaven formades per un cotxe motor i un cotxe remolc amb cabina. Composició que van mantenir durant tota la seva vida activa, fins als anys vuitanta. Aquestes unitats es podien acoblar en UM (unitats múltiples) de fins a quatre trens (vuit cotxes) mitjançant enganxalls automàtics americans del tipus Tomlison. El corrent de tracció era de 1500V CC, i la seva concepció tècnica era típicament americana, amb bogies motors Brill 27MCB i equip elèctric Westinghouse. Els bogies del cotxe remolc a la 1 ª sèrie eren els del tipus Pennsylvania, unificats de Nord per a material de passatgers.

La seva vida activa, va transcórrer igual que els seus locomotores coetànies de 1500V en les línies electrificades a aquesta tensió, entre elles:

  • Barcelona – Manresa
  • Barcelona – Sant Joan de les Abadesses
  • Ripoll – Puigcerdà
  • Barcelona – Arenys de Mar