Parvus: Nou Automotor Maybach a escala N

Els automotors Maybach van ser lliurats a partir del 11 de novembre de 1933 a la companyia Nord. Fabricats en una sèrie de 7 unitats per “Material Móvil y Construcciones” sota llicència Maybach. Només tenien un eix motor, disposició A1, i la longitud entre topalls era de 13.470 mm. Originalment van ser pintats de color crema i vermell ataronjat amb línia negra i baixos amb pintura anticalòrica. Tenien 14 seients en classe preferent, o 2ª classe, i 32 seients en 3ª classe.

Van ser matriculats a Nord com WMD.51 a 57 i van passar a Renfe com automotors de la sèrie 9000 amb matrícules 9160 al 9166.

Ja a la companyia estatal, van ser pintats de color plata i verd. Així mateix se’ls van reformar les testeres adequant-los al nou reglament de circulació, amb il · luminació del “doble triangle invertit”. Alguns d’ells van ser transformats més tard en cotxes break de directors de zona i modificats en el seu interior i exterior. Abans de 1993 van ser donats de baixa a excepció de dos d’ells que es conserven al museu nacional ferroviari de Madrid i de Vilanova i la Geltrú.

Característiques del model a escala

  • Carrosseria de resina de poliuretà amb càrrega. Colada al buit i curada al forn,
  • Xassís Kato 11-104
  • Motor de 5 pols sense volants d’inèrcia
  • Presa de corrent a les 4 rodes
  • Tracció en els dos eixos
  • Vidres de plàstic PS injectat, lleugerament translúcids.
  • Retolació mitjançant transferibles en sec protegits amb vernís
  • El model Renfe sèrie 9000 pintat amb solució d’alumini al 95% i protegit amb vernís
  • El model nord pintat amb laca de poliuretà
  • Pre-instal·lació digital amb sòcol NEM per decoders de 6 potes i circuit “dummy” per circulació en analògic.
  • Il·luminació de tots dos testeres amb llums blanques / vermelles que canvien amb el sentit de la marxa.
  • 4 punts de llum a cada testera Nord. 8 punts de llum a cada testera Renfe.
  • Longitud total Nord 83 mm, Renfe: 89,7 mm

Més informació