Tancament d’andanes i combois automatitzats a l’L11

l11.jpgEl Projecte aplicarà un sistema de seguretat per impedir que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta.
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha iniciat, a l’estació de Can Cuiàs de l’L11, les obres d’instal·lació del sistema de tancament automatitzat d’andanes. El sistema consisteix en la col·locació d’una mampara transparent entre l’andana i la via que permet que els trens funcionin de forma totalment automatitzada i augmenta la seguretat de la línia.

El tancament consisteix en una mampara transparent de 2,4 metres d’alçada situada al llarg de tot el llindar de l’andana que compta amb 8 portes lliscants que coincideixen amb les portes del comboi i que s’obren quan el metro s’atura. Un senyal acústic avisa del tancament de portes, tant del metro com de l’andana, les quals compten amb un sistema de seguretat que impedeix que els usuaris puguin quedar atrapats entre el comboi i la porta.

Un cop acabada i provada la instal·lació, l’L11 serà la primera línia de metro de l’Estat espanyol que funcionarà sense conductors.

Les obres, amb una durada prevista de set mesos, tenen un pressupost d’1,5 milions d’euros.