Llibre “La Ciutat de Barcelona i el Ferrocarril”

Barcelona_i_el_FerrocarrilL’any 1848 es va inaugurar el primer ferrocarril de la península Ibèrica, entre Barcelona i Mataró, que va ser seguit per la construcció de noves línies-en Granollers, Martorell, Valls…- i les seves respectives terminals a la capital catalana, independents inicialment les unes de les altres.

Progressivament els diversos traçats es van anar integrant, primer a les grans companyies privades-que va determinar la construcció d’enllaços entre totes elles, -, ia partir de 1941, en la llavors recentment creada Xarxa Nacional dels Ferrocarrils Espanyols.

Paral·lelament, la xarxa es completava amb línies secundàries, com la línia que partint de la Magòria enllaçava amb la gran línia de via mètrica del Bages, el Berguedà i l’Anoia, o el popular «tren de Sarrià» (posteriorment perllongat fins al Vallès) , avui les dues integrades en la xarxa dels Ferrocarrils de Generalitat de Catalunya.

Aquesta obra recull aquesta intensa relació de la ciutat de Barcelona i el ferrocarril, fent un repàs històric (ha quedat exclòs expressament els nous traçats d’alta velocitat) als diferents traçats ferroviaris que han existit a la ciutat així com a les diferents estacions que s’ha establert, aportant documentació i fotografies inèdites fins al moment.

Dades d’interès:

Idioma: Català/Castellà.
Data de publicació: setembre 2014
Autors: Joan Alberich González i Manel Álvarez Fernández
Editor: MAF editors
Mides: 28 x 21 cm.
Pàgines: 384.
Preu: 38,00 €.
I.S.B.N.: —