Us presentem un article aparegut a la revista MECANICA POPULAR el març de 1955, que tracta sobre el prototipus de la sèrie 2300 de la Norfolk & Western, sèrie que, tret de la locomotora prototipus, mai va arribar a circular.

N&W 2300


Per Walfon M. Rock

En aquests dies una gegantina mola negra puja grunyint els escarpats declivis al sud dels Apalatxes, en admirable rivalitat amb les esveltes dièsel que tan ràpidament estan substituint a les màquines de carbó.

Aquesta nova planta de força sobre rodes també s’alimenta de carbó, com totes les altres locomotores del Ferrocarril Norfolk & Western.

N&W 2300

La màquina en qüestió és una descomunal locomotora elèctrica de turbina de vapor, que consumeix carbó. El vapor que es genera a la caldera a alta pressió impulsa una turbina, la qual desenvolupa 4500 cavalls de força en un generador elèctric que alimenta 12 motors elèctrics, un per cada eix.

Però encara que aquesta és una locomotora de vapor, el llegendari maquinista Casey Jones i els seus companys d’èpoques llunyanes mai la reconeixerien com a tal.

La seva grandària, per exemple, és una cosa inconcebible. Conjuntament amb el ténder, té una longitud aproximada de 49 metres i un pes de 586 tones.

Aquesta locomotora és tan llarga que, amb el ténder, no cap en els ponts giratoris actualment en ús. Per col·locar-la en sentit oposat, cal desenganxar el ténder, donar-li volta a la màquina i acoblar aquell novament a l’extrem oposat. Mesura uns 12 metres més que la més llarga de les locomotores corrents del Ferrocarril N & W.

(continua a la pàgina següent)


  • Entrades per mes

  • Categories

  • Respecte als Drets d’Autor

    Podria ser que alguna de les imatges de la web sigui propietat d’algú. Si veieu una foto vostre us demanem ens ho feu saber per que puguem identificar-la o suprimir-la si no voleu que sigui publicada. Els autors que s’oposin a la publicació de les seves obres les poden fer retirar per una simple demanda mitjançant el Formulari de Contacte

  • FCAF

    La Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril representa avui més de cinquanta associacions que agrupen més de tres mil aficionats. En la funció de les tasques que li són inherents, la federació coordina les activitats conjuntes dels seus membres, tot potenciant la mútua comunicació i col·laboració.

  • __________________

    També són objectius de la Federació fomentar la presència del ferrocarril en la societat, prestant assessorament a aquelles persones i organismes que ho sol·liciten.