Les noves tecnologies apropen l’usuari al ferrocarril

Foto: FGC

L’ús de les noves TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) s’està arrelant cada cop més en la interacció entre el ferrocarril i els seus usuaris. Noves maneres de facilitar el servei s’articulen al voltant de sistemes i aplicacions basats en els telèfons de nova generació (smartphones) que tanta difusió tenen actualment.
Darrerament FGC va llançar una aplicació per a mòbils basats en Android i iPhone que permet conèixer l’horari i l’itinerari dels trajectes, els preus dels bitllets, consultar la xarxa, conèixer les estacions d’FGC i saber en temps real les incidències que afecten al servei, entre altres opcions.

Foto: FGC

Ara Feve s’afegeix en el mateix sentit i també distribueix de forma gratuita una aplicació similar per als seus serveis.

I Renfe anuncia que permetrà accedir i viatjar en els trens AVE i de Mitja Distància amb bitllets portats en dispositius de ‘smartphone’ a partir de l’estiu. D’aquesta manera, els usuaris de smartphone que adquireixin el seu viatge per internet  podran accedir a aquests trens sense imprimir el bitllet, amb el codi de barres que portin en aquest dispositiu mòbil.

Tot plegat noves formes d’interacció que pretenen facilitar l’ús dels serveis ferroviaris.

Més informació: