El 1871 es va inaugurar a Madrid el primer tramvia espanyol. Encara que aquest primitiu tramvia feia servir les cavalleries com a sistema de tracció, abans de finalitzar aquesta mateixa dècada la capital espanyola va conèixer un altre tipus de tracció mecànica: el vapor, amb les proves realitzades en el tramvia a Carabanchel i Leganés. S’iniciava així una sèrie d’experiències en l’ús d’aquest sistema que va tenir a la ciutat un cert desenvolupament al ser utilitzada en fins a sis xarxes diferents (i nombrosos projectes no realitzats), fins a una data tan tardana com 1931.

L’autor, Joan Alberich, repassa en aquest volum —el segon de cinc dedicats als tramvies de vapor que van existir a Espanya— la història d’aquest peculiar sistema de transport a la capital espanyola, que arribà a comptar amb 6 línies diferents explotades a tracció vapor, així com diversos projectes no realitzats. Una apassionant història, sens dubte.


Los tranvías de vapor de la ciudad de Madrid


Els comentaris estan deshabilitats.

  • Entrades per mes

  • Categories

  • Respecte als Drets d’Autor

    Podria ser que alguna de les imatges de la web sigui propietat d’algú. Si veieu una foto vostre us demanem ens ho feu saber per que puguem identificar-la o suprimir-la si no voleu que sigui publicada. Els autors que s’oposin a la publicació de les seves obres les poden fer retirar per una simple demanda mitjançant el Formulari de Contacte

  • FCAF

    La Federació Catalana d’Amics del Ferrocarril representa avui més de cinquanta associacions que agrupen més de tres mil aficionats. En la funció de les tasques que li són inherents, la federació coordina les activitats conjuntes dels seus membres, tot potenciant la mútua comunicació i col·laboració.

  • __________________

    També són objectius de la Federació fomentar la presència del ferrocarril en la societat, prestant assessorament a aquelles persones i organismes que ho sol·liciten.