El servei de FGC es restablirà la primera setmana de febrer

Logo FGC Encara no hi ha data aproximada de l’arribada del tren d’alta velocitat a Barcelona

La línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya tornarà a la normalitat la primera setmana de febrer, segons ha dit el secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán.

Morlán ha explicat que Adif donarà el túnel de FGC a la Generalitat, amb totes les instal·lacions ja realitzades, “al final del mes de gener”.

En un màxim de set dies es restablirà el servei de Ferrocarrils

En aquest sentit, el secretari de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal, ha assenyalat que, un cop es faci aquest “lliurament”, i en un “màxim de set dies” (la primera setmana de febrer), es restablirà el servei de Ferrocarrils de la Generalitat.

Nadal ha explicat que es necessitarà aproximadament una setmana per provar els trens perquè el servei “funcioni amb normalitat”.

Pel que fa al tren d’alta velocitat, Morlán ha confirmat que ja s’han superat “els punts més delicats” de l’obra, i que el túnel de l’AVE fins a Barcelona “ja està tancat”.

Es tracta, però, d’un “concepte estructural”, ja que encara falta tancar la part superior del túnel, que en suposarà el “tancament total”.

El que ja s’ha tancat del tot és la “contravolta” del túnel que, segons Morlán, era la part “més costosa”.

El quart tinent d’alcalde, Ramón García-Bragado, ha matisat que el túnel “ja funciona estructuralment”, i que només falta “tapar-lo”.

Pel que fa a la data d’arribada del tren d’alta velocitat a Barcelona, Morlán ha insistit que encara no es pot determinar, bàsicament per “prudència i cautela”, i que només es podrà donar una data aproximada “quan comencin les proves amb els trens”.

Inversió de 190 milions d’euros

El Centre Coordinador de l’Operació Ferroviària Barcelona 2007 (CECOF) ha fet un repàs sobre totes les mesures que s’han adoptat des que es va constituir, i ha estimat el cost de la inversió total en 190 milions d’euros.

Segons ha explicat Morlán, d’aquests 190 milions ja se n’han invertit aproximadament 70 en la millora de la xarxa ferroviària de la província de Barcelona.

El secretari d’Estat d’Infraestructures ha assegurat que tota aquesta despesa s’està destinant a “actuacions que garantiran el funcionament de Rodalies”.

Morlán també ha volgut comunicar els índexs de puntualitat de la darrera setmana, situats en un 95,6%.

Per a Morlán, aquests índexs ja estan molt lluny dels que s’obtenien fa un temps, i espera que els usuaris, de mica en mica, “recuperin la confiança” i el servei de Rodalies “recuperi l’ocupació”.

El secretari d’Estat també ha volgut recordar que Adif continua amb la modernització dels túnels de Barcelona, amb nous sistemes “de seguretat”.