Finançament privat per a la línia 9 del Metro de Barcelona

La Generalitat està buscant noves fórmules per finançar les obres de la línia 9 del metro, el pressupost de la qual s’ha multiplicat des del valor inicial de 2.464 milions d’euros. La major longitud de la línia, la incorporació de noves estacions i de noves mesures de seguretat, així com la actualització dels preus han disparat el pressupost fins a 6.829 milions d’euros (incloent la prolongació de la línia 4).

Per a assolir aquest pressupost sense augmentar el deute públic, s’ha modificat la fórmula de finançament de la línia 9 del metro, amb l’entrada de capital privat per mitjà d’una concessió a 30 anys per a la construcció, conservació i manteniment d’aquesta infraestructura. El nou contracte es podria signar abans de finals d’any i l’acord inclourà un pagament inicial de 770 milions corresponents a l’obra ja executada.

Així ho ha explicat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que també ha anunciat que aquest divendres es licitaran les concessions de les 26 estacions dels trams I (Terminal-Amadeu Torner) i IV (Gorg-Sagrera/Meridiana) per un import total de 1.620 milions d’euros, juntament amb altres actuacions de nova inversió per valor de 350 milions més.

En el moment de firmar el contracte, previst per abans de finals d’any, les concessionàries hauran de fer un pagament inicial corresponent a l’obra ja executada fins ara, uns 773 milions d’euros, que ajudarà al finançament futur de la resta de la línia, segons ha manifestat Nadal.

Un comentari

Els comentaris estan tancats.