Foment dedicarà el 23% del pressupost ferroviari de 2013 al Corredor Mediterrani

La ministra de Foment, Ana Pastor, ha reafirmat avui en el Ple del Senat que el Corredor Mediterrani és una prioritat per al Govern d’Espanya. “Com les dades i els nombres són el millor que es pot portar a aquesta Cambra”, Pastor ha assenyalat que el 22,4% de la inversió en ferrocarril l’any 2012 (1.354 M €) i el 23% de la de 2013 ( 1.079 M €) van destinats a aquesta actuació. Del pressupost dedicat el 2013, ha detallat, 270 M € són per a l’adaptació a ample UIC (tercer carril), 748,67 M € a l’alta velocitat i 60 M € al nou accés al port de Barcelona.

En resposta al grup parlamentari Entesa pel Progrés, la ministra ha indicat que el Ministeri de Foment va invertir un total de 1.417 M € en la implantació de l’ample UIC, “que estava inèdit a tot el Corredor Mediterrani”, mitjançant un tercer fil entre Barcelona (Castellbisbal) i Múrcia. D’aquesta quantitat, ha matisat Pastor, 381 M € corresponen al tram Castellbisbal-Tarragona, 702 M € a Tarragona-València (Almussafes) i 334 M € a València (Almussafes)-Múrcia.

Quant als temps, la titular de Foment ha assenyalat que Ineco està redactant el projecte constructiu, que estarà acabat a finals del 2012 per al tram Castellbisbal-Tarragona, en els primers mesos de 2013 per Tarragona-València (Almussafes) i a mitjan 2013 per València (Almussafes)-Múrcia.

Per començar a executar s’han inclòs per al tercer fil 100 M € a la província de Barcelona, 50 M € a Tarragona, 70 M € a Castelló, 20 M € a Alacant i 20 M € a València.

Port de Barcelona

La titular de Foment també s’ha referit a la important inversió al Port de Barcelona, al qual s’han destinat 15 M € per a un accés provisional i 60 M € dels pressupostos de 2013 per al definitiu. “El port de Barcelona serà el primer a tenir sortida en ample internacional i ja estem treballant a Tarragona i a la resta de ports de la Mediterrània”.

Finalment, pel que fa a l’alta velocitat, la ministra ha ressaltat que és una realitat i que “no només arribarà a la frontera sinó que passarà al país veí i l’abril hi haurà trens de França que arribin a Espanya i de Espanya que arribin a França “.