Nous vehicles per al projecte de tren turístic Lo Caspolino

El Museu del Ferrocarril de Móra la Nova ens fa arribar una nota de premsa sobre els nous vehicles per al projecte de tren turístic Lo Caspolino.

La Fundació dels Ferrocarrils Espanyols ha cedit nous vehicles a la Fundació del Ferrocarril de Móra la Nova (FPPFI) per a que formin part del tren turístic Lo Caspolino. Aquest dissabte han arribat a les instal·lacions del Museu del Ferrocarril a Móra la Nova, per via fèrria, tres cotxes de viatgers de la sèrie 6000, procedents dels tallers de Can Tunis, a Barcelona.

Es tracta de tres cotxes històrics de compartiments de primera classe d’un conjunt de sis que a partir de l’any 1987 van ser transformats en cotxes de saló únic amb passadís central, destinats a formar trens xàrter o a reforçar altres combois. Per la seva decoració exterior original se’ls va conèixer com els Luckies, perquè la manera en què estaven pintats recordava una coneguda marca de tabac. Posteriorment, el 1992 van ser destinats al servei de Regionals, essent decorats en blanc i taronja amb franges obliqües als extrems. Tres anys més tard es van lliurar al Museo Nacional Ferroviario, adoptant un color verd oliva amb franges grogues, i des d’aleshores estaven en dipòsit a Can Tunis. Tenen una capacitat de 56 places assegudes per cotxe i junt amb els dos ja restaurats anteriorment pel Museu, també de la mateixa sèrie, formaran part del tren turístic Lo Caspolino.

A més, el passat febrer va arribar al Museu un furgó calderí traslladat per carretera amb un transport especial. Els furgons calderí es van construir per subministrar vapor a composicions de cotxes de viatgers amb un sistema de calefacció dissenyat per a ser alimentat amb el vapor de les antigues locomotores, un cop aquestes van ser substituïdes per locomotores elèctriques.

En el marc del mateix conveni amb la Fundació dels Ferrocarrils Espanyols, està previst que més endavant arribi una locomotora francesa Alstom 7631 procedent dels tallers de Renfe de Madrid Fuencarral on ja s’ha posat a punt per al seu trasllat per via fèrria.

Alhora que es duu a terme la seva restauració per posar en marxa el tren turístic Lo Caspolino, tot aquest material romandrà exposat al Museu del Ferrocarril a Móra la Nova en els horaris habituals: visites guiades els dissabtes, diumenges i festius a les 11.30h i les 17.00h, i tota la setmana en horaris concertats per a grups. Més informació a www.museuferrocarril.org.

MÉS INFORMACIÓ

Els tres cotxes B7-6218, 6234 i 6237 que incorporarà el futur tren són cotxes històrics de compartiments de primera classe de la sèrie 6000, dels quals sis d’ells van ser transformats per Talleres Rocafort de Lleida, a partir de l’any 1987, en cotxes de saló únic amb passadís central. Posteriorment, el 1992, van ser destinats a la UNE de Regionals, on se’ls va equipar de bogies Minden Deutz i una decoració blanca i taronja amb franges obliqües en els extrems. Tres anys més tard se’ls va destinar al Museo Nacional Ferroviario, adoptant un color verd oliva amb franges grogues. Tenen una capacitat de 56 places assegudes per cotxe i juntament amb els ja restaurats CC-6029 I 6043 formaran part del tren turístic Lo Caspolino.

El furgó calderí JVT-306.260 formava part d’un nombrós grup de 436 unitats, DT 300.020-450 i DT 301.803-809, que es van construir inicialment per subministrar calefacció de vapor a baixa pressió a aquelles composicions de viatgers remolcades per locomotores elèctriques. Aquest últim va ser traslladat a Móra la Nova amb transport especial per carretera el passat dia 21 de febrer.

La locomotora francesa Alstom 7631 és una de les cinc unitats que es conserven d’un total de 135 màquines que conformaven la sèrie 7600/8600. Una d’elles és la modernitzada 276.202 (anterior 276.091) i les altres quatre, 276.066, 276.105, 276.031 i 276.052. Aquestes dues últimes, es van recuperar en 1995 per la UNE de l’AVE, rebent una decoració de color blanc, blau i groc, sent destinades per efectuar maniobres en el bescanviador de l’AVE de Madrid-Atocha, però poc després aquesta maniobra va deixar de realitzar-se amb elles, passant ambdues al Museo Nacional Ferroviario, la 7631 a la seu de Madrid Delícies i la 7652 al de Vilanova i la Geltrú, recuperant el verd turquesa original.