Tall del servei a la línia 1 del Metro de Barcelona per obres

Amb motiu de la realització de treballs de millora de l’infraestructura, el servei de metro de la línia 1 quedarà tallat entre les estacions de Santa Eulàlia i Plaça de Sants de l’11 al 24 d’agost.

Durant la interrupció del servei s’habilitarà un bus especial amb freqüències similars al metro que realitzarà el recorregut entre les estacions d’Espanya i Santa Eulàlia.

Com a conseqüència de les obres de remodelació que s’estan duent a terme a l’estació de Mercat Nou de l’L1 de Metro, des de l’inici del servei de dilluns 11 d’agost i fins a la finalització del servei del diumenge 24 d‘agost quedarà totalment tallat el tram de l’L1 de Metro entre les estacions de Santa Eulàlia i Plaça de Sants.

Així, durant aquest temps, els trens circularan per l’L1 entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia, d’una banda, i entre Plaça de Sants i Fondo, de l’altra. Un autobús especial amb freqüències similars al Metro cobrirà el recorregut de Plaça Espanya a Santa Eulàlia, i viceversa.

Per facilitar els desplaçaments, Transports Metropolitans de Barcelona recomana els següents itineraris:

  • Des del centre de Barcelona, per anar en direcció Hospital de Bellvitge (L’Hospitalet) convé baixar a Espanya, agafar el bus especial fins a Santa Eulàlia i enllaçar de nou amb el metro. El tren continuarà només fins a les estacions d’Hostafrancs i Plaça de Sants, on es podrà enllaçar amb l’L5.
  • Des de l’Hospitalet, per anar en direcció Fondo caldrà baixar a Santa Eulàlia, agafar el bus especial fins a Espanya i enllaçar de nou amb el Metro.
  • Igualment, es podran utilitzar els Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) per anar des de l’estació d’Avinguda Carrilet a la d’Espanya i enllaçar de nou en aquesta estació amb el Metro. Tots els títols d’FGC seran vàlids.

El dissabte el servei combinat de Metro i bus especial serà ininterromput durant tota la nit, com a tota la xarxa. Tots els enllaços entre Metro i bus, així com les parades del bus especial, estaran degudament senyalitzats des de les estacions afectades.

El suport de la campanya informativa

A banda de la senyalització dels itineraris i enllaços, TMB està fent una campanya informativa per donar a conèixer aquesta actuació a tots els usuaris del metro i, específicament, als viatgers de la línia 1, a través de cartells a l’interior dels trens i de les estacions, octavilles, missatges de Canal Metro i Ràdio Metro, així com la pàgina web de TMB (www.tmb.net). Igualment, durant els dies previs i durant els mateixos dies del tall, un equip d’informadors facilitarà in situ les indicacions als usuaris.

Canvi de vies en sentit Hospital de Bellvitge

El tall del servei ferroviari que ara s’inicia permetrà avançar en la modificació de la configuració actual de les andanes d’aquesta estació, que passarà de tenir-ne dues laterals a una única andana central de 7,4 metres d’amplada. Això obliga a modificar el traçat original de les vies. En aquest sentit, el passat mes de maig es va completar aquest canvi de via, catenària i senyalització en sentit Fondo i es van iniciar els treballs també en sentit Hospital de Bellvitge.

Ara, les obres se centraran en completar la connexió de la via a la xarxa de metro de manera definitiva en sentit Hospital de Bellvitge, així com la construcció de l’andana central i altres instal·lacions ferroviàries. Per tal de minimitzar les afectacions, s’han concentrat aquests treballs durant el mes d’agost, quan es registra un descens important de viatgers. Un cop finalitzin aquestes obres, l’estació romandrà tancada, tot i que els trens continuaran circulant per aquesta estació sense aturar-s’hi.

Des que es van iniciar les obres l’estiu passat, s’ha executat l’estructura de la banda mar i part de la cobertura de l’estació, i s’han desviat les instal·lacions necessàries per al funcionament del metro i la via en sentit Fondo. Així, a banda dels treballs que ara s’inicien, quedarà per completar la cobertura total de l’estació, la construcció del nou vestíbul, així com l’ampliació del pas inferior al carrer de Riera de Tena, per tal de permetre la circulació de vehicles i vianants.

Una nova estació a Mercat Nou

Des de l’estiu passat, l’estació de Mercat Nou de l’L1 es manté tancada als usuaris, com a conseqüència de les obres de remodelació integral de l’estació que el DPTOP està duent a terme. Així, els trens hi circulen, tot i que no s’hi aturen, i els usuaris han d’accedir a l’L1 de Metro mitjançant les estacions contigües de Santa Eulàlia o Plaça de Sants.

La remodelació de l’estació de Mercat Nou de l’L1 del Metro de Barcelona permetrà cobrir l’estació, ampliar-la, modernitzar-la, millorar els seus accessos i adaptar-la a persones amb mobilitat reduïda. L’obra s’emmarca en un conjunt d’actuacions que s’estan duent a terme a la zona amb l’arribada del tren d’alta velocitat a Sants i la cobertura de les actuals vies de Renfe. Es preveu que les obres finalitzin al primer trimestre del 2009 amb una inversió de 12,9 MEUR.

El projecte inclou també la construcció d’un nou vestíbul per a l’estació amb accés des del carrer de la Riera de Tena i el cobriment de tota l’estació que fins ara era parcialment a l’aire lliure. D’altra banda, es preveu l’adaptació de l’estació a les persones amb mobilitat reduïda, amb la instal·lació d’un ascensor i escales mecàniques per accedir des del vestíbul fins a l’andana.

A més, s’augmentarà l’amplada i l’altura del pas inferior ubicat al carrer de la Riera de Tena, sota les vies del metro, per millorar la comunicació dels espais d’ambdós costats de les vies, tant per vianants com per vehicles.